Saturday, January 3, 2009

Loffe - vilken människa!


Janne "Loffe" Carlsson. Stjärnorna på slottet. Ja, där är han visst med nu. Jag har alltid gillat honom, ända sen jag var liten. Det är något mänskligt, gulligt och lågmält kring hans person som tilltalar mig. När jag såg förra veckans avsnitt av "stjärnorna på slottet", där han visar flera olika sidor av sig själv, blev jag bara ännu mer glad över att det finns såna människor i vår värld. Jag körde massa Youtube och fick världens nostalgikick. Är du lite nedstämd, så kan du börja med att lyssna på den här gamla godingen. Jag kommer ihåg att jag satt klistrad vid TVn när Loffe På Circus gick.

Jag har heller aldrig förkovrat mig i Hansson & Carlsson, den berömda duon från 70-talet. Här kommer deras "Taxfree" i orginal, samt covern som Jimi Hendrix gjorde. ENORMT coolt. Mer Hammond åt folket!!!

No comments: